Saturday, May 9, 2009

Insan bernama IBU

SELAMAT HARI IBU

kepada sume ibu2 di luar sana..
tiba2 teringat kat arwah ibu...
sometimes bnda yg kte cuba tuk lpakan,tp sering t'ngian-ngiang kat pale otak..

Contoh mcm.....
law bleh x nk igt ari IBU lngsung..
sbab..nk wish kat sape??

Lepas solat maghrib cuma sempat adiahkn surah yasin tuk mak n ayah..
itu adiah yg pling b'mkna bg mereka..

Besar btul pngorbanan seorg IBU..
Dulu pnah b'doa bia kesakitn yg mak alami dulu,b'pndah kpd aku..

Kanser payu dara..
mmg pnyakit yg x ada penawarnya..
pnah ckp kat mak,

'sakit x mak??'

mak ckp,

'x sakit'(tp smbil mnitiskn air mata)

teringat saat terakhir DIA tinggalkan aku..
sebelum pegi skola,elok jer keadaan DIA..
cium tgn,pipi n dahi DIA..
Tapi dr sinar mata dia,nmpak yg DIA x smpai hati tinggalkn KAMI SEMUA..

pukul 1.05 p.m,
abg datang skola...
ati dah mula b'debar..
abg ckp,

'mak dah x ada'

x tau nak ckp apa..(abg plok tp mcm dah x der prasan)

Smpai umah,tgk mmg dah terbujur kaku..
meraung pun DIA ttap x bleh nk kembali lagi..
Sume kata REDHA kan pemergian DIA..

MAK, SELAMAT HARI IBU..
Semoga ditempatkan di tempat orang-orang yang beriman..

KASIH IBU MEMBAWA KE SYURGA

selepas 9 bulan pemergian mak,AYAH pun ikut pemergian MAK..
ingat lagi,waktu tu pertengahan bulan puasa..
hurm..dah la..
x snggup lagi nk cerita..

Sayangi ibu bapa selagi mereka ada disisi kita..

8 comments:

Bonbon Chaud said...

zila bykkan bersabar eh...dah takdir Tuhan,kite terima dgn redha aje...semoga arwah ibumu n arwah ayahmu dicucuri rahmat.

norzila musman said...

bonbon chaud>>erm..its ok..bnda dh lpas..
kte yg idup ni ptot truskn idup..
life must goes on..right??

acapabdulrahim said...

gulp. tertelan air mata aku mmbaca. :(
mesti ko sedihkan? em tabah ek.

jdkan sume bende ni sbg penaik,pmbakar smngt kamu.

alfatihah.

asmi' said...

sudahla...
sdih r bace...

jangan sedih2 lagi eh?
ktorang akn sentiase ade kat sisi ko wlupun x dpt nak gantikan arwah ibu ko...

syg ko... mmmuuuahhhh.....

::shopaholic-gurlz:: said...

al-Fatihah...
May Allah bless them...

u're strOng zila!=)

eKyN said...

kurg nafsaku bace ntry ni..
sabar ye zila sayang
aku kn sntise mnyayangi ko..
ingt tu!!

emm aku kene syang parents aku ni
slagi mereka ade

b strong

n_x

norzila musman said...

acap>>nasib bek t'telan air liur..
law t'telan air hingus kan ssah?heheh

asmi>>ak tau..ak kn ank angkat mak kau..hehe

norzila musman said...

shopaholic gurlz>>yeah..i'm try to be strong..

ekyn>>ha..tau pn..kte kna hargai prents kte even baik,bruk pn diorg..