Wednesday, July 29, 2009

menangis

jangan la kamu menangis..
jangan la kamu bersedih...

aku trauma dengar perkataan 'EKSIDEN' or 'KEMALANGAN'
aku ada kenangan aku sendiri n meragut nyawa orang tersayang aku..

setahun yang lepas abang ipar aku meninggal sebab kemalangan..
motosikal yang dia naik kena rempuh dengan kereta..
aku terfikir,apa salah abang ipar aku???
kenapa kereta tu biarkan abang aku terbaring atas jalan, n terus larikan diri..

hati aku sakit..
buat aku teringat dengan nasib yang kakak aku kena terima..
seawal umur 31 kakak aku dah jadi janda..
kena menyara anak seramai 3 orang..

hati aku sakit..
kalau abang aku tak dibiarkan atas jalan..mesti dapat diselamatkan..
tapi,ajal maut tu kan di tangan tuhan??

bila aku baru nak lupakan peristiwa hitam itu,
kenapa tiba-tiba benda tu berlaku lagi??

semalam kakak aku call,

'ila,akak eksiden(sambil menangis)
kt s.alam ni..'


tiba2 hati aku jadi tersentap..
badan aku seram sejuk..
serius,aku tak mampu nak fikir apa2 lagi..

tapi,cepat-cepat kawal perasaan,

kakak aku menangis bukan sebab badan dia sakit lepas eksiden..
tapi dia teringat arwah suami dia..

aku tau kakak perlukan kekuatan..
bila mana orang memandah rendah kat dia yang tak ada suami..
bila mana dia perlukan perhatian..bukan jelingan dari orang kampung..

sakitnya bila hilang orang yang tersayang..
kakak selalu cakap aku tak kan faham apa yang dia rasa..
tapi aku turut merasai pemergian abang ipar aku..
bila aku menganggap abang ipar aku sebagai abang kandung..
bila abang ipar lebih percaya aku berbanding abang kandung sendiri..
bila abang ipar lebih memahami bila kehilangan kedua orang tua..


sehingga kini aku tetap trauma..
:'(

13 comments:

Sufee Yusli said...

urm, be strong yeah. For them.

syienaz said...

zila...
ko kuatkn semangat ye...
aq phm ape ko rase...
tp aq xkan phm mcm mane ape yg ko phm sbb ko yg tanggung...
be strong my fren...

faridcool said...

stand up high... be strong...

nanazy said...

sabar yer..
kuatkan semangat..
berat mata memandang,
berat ag bahu memikul.
org x patut pndang rndah wanita yg merupakan ibu tunggal.
jgn peduli pndgn mata org len..

dionzo de sauza said...

sabar ea..
semua tu ujian tuhan..

norzila musman said...

sufee yusli>>yeah..
mmg kne pun jd strong depan my sis..
:-(

syienaz>>thankz eik sbab fham..
ko mmg d best fren la..

norzila musman said...

faridcool>>still strong..
:-)

nanazy>>diorg sume x rasa ap yg kte rasa..
snang la diorg ckp ap yg diorg ske..

ble smpai masenye nti,br diorg fham..

dion>>ujian tu mmg berat..
ishk :'(

DDWWeb said...

Hi i dont know how to attract you to my blog. but i just only need s.o like you to follow me and can make me money by just your visiting there and clik on any ads you like. I can make you money. Even it's not big but can make you some extra to make your living a bit happy. Go there i need your present

www-adsense-earning-cash.blogspot.com

norzila musman said...

DDWWeb>>hurm..sounds good..
thankz 4 visit my blog yeah..
n_n

. ieqa . said...

sob sob sob.
turut simpati.
be strong yea !
:)

norzila musman said...

ieqa>>thankz ieqa..
simpati la ag...
:'(

HaTEwiThMysElf said...

kelakar pulak berkata kamil kepada syafiq

norzila musman said...

hatewithmyself>>kau da knp??