Friday, August 7, 2009

do i care for it?

sumpah aku takut dengan penularan wabak h1ni..
bila aku rasa wabak ni macam tak berbahaya and at the end,ada sorang budak uitm segamat da meninggal..
aku tak tahu if berita ni betul or tidak..

sumpah aku macam memerlukan mask..
di mana aku tak perlu nak marketkan diri aku..
owh sumpah,mask boleh menutup jerawat batu aku..
ishk..:'(

tiba-tiba aku mao sorok dalam almari..
di mana aku tak perlu bertemu dengan orang luar..
and tak berjanggit h1n1 dengan orang rapat..
cis..aku takot sungguh..

bila mana aku call my sis kat kampung,
and dia cakap 'kau takut mati ke??'
and yeah aku takut mati sebab aku tahu pahala aku tak banyak untuk buat bekal hari akhirat,.

bila perasaan takut tu dah mula berkembang,
badan mula berasa tak enak which is kau akan secara tiba-tiba fikir benda tak elok
seperti tiba-tiba sakit tekak, and malam-malam rasa macam semput..
and......mungkin itu hanya perasaan halusinasi yang membuatkan aku terlalu psycho..mungkin??

and bila segamat fren cakap,
'kau tak perlu risau,h1n1 serang orang anti-bodi lemah..and if kau terkena,mungkin kau still boleh survive ur life'
and terima kasih kawan menenangkan fikiran yang sedang kusut ini..

and terima kasih juga kepada abang n kakak,
mendoakan keselamatan adikmu ini..
semoga kenduri malam ini berjalan lancar..
ishk..sedih tak dapat balik.. :'(

kenapa ayat macam minta simpati?
owh..tak perlu simpati..
cuma doakan aku terhindar dari wabak selsema babi ini..

p/s: ustaz kamarulzaman kate sebut 'selsema babi' sebab penyakit ini memang dari babi..
if penyakit ni dari kambing, kita sebut 'selsema kambing'
erm..betul juga kan??

No comments: